marți, 28 octombrie 2008

(RU) Ce trebuie sau nu sa apara intr-un CV

Saptamana trecuta, prietenele mele mi-au ridicat mingea la fileu si m-au bagat intr-o discutie despre confidentialitatea informatiilor dintr-un CV. Se refereau in primul rand la informatiile cu caracter personal: adresa, stare civila, religie, data si locul nasterii. Unele mai paranoice au declarat ca nu sunt de acord sa-si treaca in CV intreaga adresa cu tot cu numar de apartament, etaj, scara, ba chiar sector. Ratiunea era urmatoarea: detalierea adresei domiciliului este personala, intima si confidentiala si nu poate fi informatie publica. Nu se stie niciodata cine te poate verifica (??), urmari, perchezitiona(??).
O alta "teza" se referea la detalierea starii civile, la fel de intima si deloc graitoare pentru continutul unui CV dar si la data nasterii (doamne fereste sa-ti calculeze cineva ascendentul).
Am ajuns acasa si am mestecat informatiile si dupa ce mi-am revenit din starea de soc, analizand si despicand in 14 mi-am zis ca nu e cazul sa intram intr-o scenarita si mai cronica.

Din punct de vedere al unui om de RH care are in fata un candidat, prin intermediul unui CV, este important sa se apropie "cumva" de omul pe care-l va cunoaste. Acest cumva poate fi tradus astfel: vrea sa stie unde sta, daca sta in capitala sau in provincie, daca sectorul in care sta este la mama naibii fata de postul propus; data nasterii nu este relevanta insa nu de putine ori am auzit recrutori care cauta oameni compatibili pe care sa-i integreze in acceasi echipa; varsta poate fi la un moment dat o problema pentru anumiti clienti care nu vor studenti sau chiar persoane pestre 40 de ani; starea civila pentru mine nu este importanta insa altii se pot orienta dupa persoane casatorite care sa fie un pic mai responsabile decat ceilalti rataciti:).
Sfat: puneti in CV si aceste informatii personale care va pot aduce mai aproape de un potential angajator, fiti relaxati atat in CV cat si la interviu pentru ca noi nu suntem trimisii CIA-ului pe pamant si nu facem urmarire de candidati, dupa ce acestia pleaca din interviu.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Delia :)
sunt de acord cu faptul ca ai nevoie de niste informatii mai putin profesionala ca sa incepi discutia si sa ajungi la starea de confort potrivita pentru ca interviul sa fie o experienta utila si placuta; eu insa de obicei intreb: Unde stai? Cu ce ai ajuns la noi? tot felul de intrebari care sa-mi spuna ceva despre om, in afara job-ului lui;
Personal, nici eu nu pun detaliile atat de personale in cv :)

Delia spunea...

Buna Aura, adevarul e ac si eu intreb candidatul cum si cat de usor a gasit adresa, daca a facut mult timp, intrebari de destindere dar inca sustin prezenta detalii persnale intr-un CV. N-as vrea sa resping un CV inca de la screening pentru ca nu stiu unde locuieste (s-ar putea sa minta si sa zica ca e din Buc).Ideea e sa nu devenim paranoici cu niste informatii care nu ar avea unde sa se scurga. Parearea mea:).

Irina spunea...

Foarte interesante postarile tale despre RU. Pe mine nu ma deranjeaza sa imi pun datele personale intr-un cv,mai ales ca adresa, starea civila...nu mi se pare ceva foarte personal.Consider ca este bine ca angajatorul sa stie dc persoana care candideaza este casatorita si are 15 copii. Isi poate da seama din start de multe lucruri...de ex: disponibilitatea angajatului de a face ore suplimentare.

Delia spunea...

exact, that was my point! mersi irina.