marți, 2 decembrie 2008

La Iezer-Papusa

Suparati nevoie mare ca PNG-ul si PRM-ul n-au mai intrat pe liste, ne-am luat rucsacii in spate si ne-am decis sa ne izolam. Undeva fara semnal, fara mall-uri dar cu apa calda si cablu TV, asa ca sa putem urmari alegerile. Asa am ajuns la Pasul Iezer-Papusa, un pas pe care un am reusit sa-l tin minte la orele de geografie, dar care de acum incolo imi va ramane intiparit in minte. Expresiile "iarna pe ulita" si "sus, sus, sus la munte sus" au fost pline de continut in week-end. Am avut zapada curata de munte, brazi albi, baraj inghetat, cabanieri prietenosi, gratar pregatit de zeci de maini si suflete, vreme superba, cer sticlos si munti de jur imprejur. Frumos, papusa!












11 comentarii:

Irina spunea...

ce frumos!

TreiBadica spunea...

cabana voina sau cuca ?

delia spunea...

am stat la pensiunea silva, am mancat la voina si am abandonat drumul la jumate spre cabana cuca:). de lene si frig. apropo, recomand pensiunea silva pentru confort, preturu bune si omenie.

Aletheia spunea...

suna tentant, dupa cum povestesti. Se poate ajunge doar cu masina? Sau si cu trenul, pentru cei far' de carnet?

delia spunea...

ai sa razi dar se ajunge cu ..taxiul:). se merge cu trenul pana la cimpulung muscel, in gara se gaseste taxi (avem noi un domn f dragut) care te duce cu 50 de ron (nu e f ieftin) vreo 20 de km pana sus in munti. dc nu, mai e varianta cu autocar din autogara, dar nu stiu dc te lasa in buza cabanei. varianta cu taxiul e cea mai la indemana pentru cei care nu au carnet, ca noi. partea misto e ca vine sa te si ia de dimineata, la orice ora.

Anonim spunea...

doar cu taxiul se poate ajunge pana acolo.
sunt 25 de km pana la zona de cabane. exista si un pipi-car care merge doar pana la Leresti (mai raman de parcurs vreo 12 km pe drum pana la cabane. D'aia am luat taxiul. E comod, impartzibil la 4 persoane si rapid.

by the way, imi vine in minte o intrebare auzita la cei de la cafe deko: ce este ala LER?

delia spunea...

chiar va rog sa ii raspundeti baiatului ce e ala LER! ca io am obosit sa ii raspund ca nu inseamna nimic, ci un simplu TRA LA LA.

TreiBadica spunea...

familia mea e chiar din Leresti, dar n-am auzit niciodata vreo explicatie pentru LER. Doar un boier Lerescu care a dat numele localitatii.

Anonim spunea...

http://dexonline.ro/search.php?cuv=ler

delia spunea...

se pare ca lerul e un sinonim pentru "floarea varstei", in afara de refren in colinde. multumesc, in sfarsit Dedi s-a potolit.

Anonim spunea...

Salutare,
Sunt din Campulung-Muscel,dar locuiesc in zona...Celor din Leresti li se spune si "guşaţi",din cauza apei calcaroase care,pe vremuri, determina afectiuni ale glandei tiroide(cresterea excesiva a guşii!
Cel mai cunoscut localnic(cu care se "inrudeste" cca 1/2 din comuna este decedatul general(erou sau tradator?!)Vasile Milea...in viata, este generalul Lucian Pahonţu, director al SPP .
Zona muntilor Muşcelului,masivele Iezer-Păpuşa si Leaota este superba,inca necucerita de consumismul excesiv al hoardelor de turisti bucuresteni...
Bucuroşi de oaspeţi,vă aşteptăm cu drag,bucate delicioase de la munte si nelipsita ţuică de Muşcel !!!